Praktijk voor Cranio Sacraal Therapie - Utrecht

Lymfedrainage

Lymfedrainage is een zachte en rustige massagevorm die het lymfestelsel stimuleert in het afvoeren van lichaamsvocht en afvalstoffen. Het verhoogt de immuniteit, verlaagt de stress en optimaliseert het hormonale systeem.

De lymfe wordt uitgenodigd om te gaan stromen op plaatsen waar het om wat voor reden dan ook geblokkeerd was.

Met lymfedrainage stimuleer je de afvoercapaciteit van het lymfesysteem waardoor weefselvocht en afvalstoffen sneller afgevoerd worden. Afhankelijk van de situatie kan dit zelfs met 75% verhoogd worden. Niet alleen weefselvochten, ziektekiemen en afvalstoffen worden uit het lichaam verwijdert maar ook spanningen en emoties, waardoor je meer jezelf kan zijn.

Lymfedrainage heeft een positieve invloed op het vegetatieve zenuwstelsel. Het vegetatieve zenuwstelsel regelt basale lichaamsfuncties zoals de bloedsomloop, de ademhaling, de uitscheiding en de stofwisseling

Met lymfedrainage stimuleer je de werking van het parasympatisch zenuwstelsel. Hierdoor werkt deze techniek ondersteunend bij verschillende ziekteprocessen zoals:

• pijnklachten
  • ontstekingsziektebeelden
  • overbelaste spieren en pezen
  • slecht helende wonden
  • slechte weerstand,
  • ADHD, depressiviteit
  • burn-out
  • verslavingen
  • etc.

20% van het Cranio Sacraal vocht wordt afgevoerd via het lymfevocht in de neus- en keelholte waar de stroom vaak onderbroken is. Bovendien heeft het lymfevocht net zoals het Cranio Sacraal vocht zijn eigen subtiel ritme.

Ook zonder concrete klachten kan behandeling worden aanbevolen ter bevordering van innerlijke rust en algeheel welbevinden.